نشریه پیام آبکار

آمار واردات برخی از اقلام رنگ و پوشش به کشور از سال ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۶

 به دلیل تعرفه های سنگین گمرک روی واردات محصولات رنگ که به منظور حمایت از تولیدات داخلی صورت می گیرد، واردات رنگ به کشور بسیار محدود است و اکثراً مربوط به رنگهای با فن آوریهای خاص است که امکان تولید آنها در کشور وجود ندارد. کارگروه حمایت از تولید دولت، رنگ و پوشش (انواع رنگهای ساختمانی و تزئینی) را جزء اقلامی آورده است که سازمانهای دولتی مجاز به واردات آن نمی باشند. (به دلیل تائید کیفیت مناسب محصولات تولیدی داخلی و امکان ساخت در کشور).
اصلي ترين تامين كنندگان رنگ ايران كشورهاي ايتاليا، تركيه، كره جنوبي، چين، امارات و آلمان مي باشند. واردات رنگ کشور معمولا مربوط به کدهای تعرفه گمرکی بالا هستند:
جالب است که در سال 1396 بیشتر واردات رنگ از کره جنوبی انجام شده است بطوری که ۹۰ درصد میزان واردات 3 کد ابتدایی جدول (که عموما مربوط به رنگهای خودرویی است) در سال 96 از کره جنوبی می باشد. ضمنا مطابق آمار، واردات رنگ در چند سال اخیر به دلیل افزایش تولید خودرو، صعودی بوده است.
⚙️
اولین همایش
“بازار رنگ، آبکاری و پوشش ایران، خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع”
14 شهریور ماه  ۱۳۹۷ / دانشگاه صنعتی شریف
☎️ 22748812 – 22874342

 @IranCoatingMarket

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان زمانی که تصمیم می‌گیریم محوطه‌های کاری یا ساختمان‌های اداری، کارگاهی و یا آپارتمان‌هایی را در اختیار داریم، یا محل زندگی خود را نقاشی

بخوانید »