نشریه پیام آبکار

از سیاهکاری دیروز تا پوششهای کامپوزیتی مشکی امروز1

از سیاهکاری دیروز تا پوششهای کامپوزیتی مشکی امروز 1

از سیاهکاری دیروز تا پوششهای کامپوزیتی مشکی امروز1


ایجاد پوششهای مشکی که توسط مواد شیمیایی بر روی فلزات ایجاد می شود از دیرباز مورد توجه صنایع مختلفی مانند: نفت و گاز،قطعات خودرو، پیچ و مهره،ابزار، یراق آلات ، صنایع لوکس و تزئینی قرار داشته و برای برخی، همچون صنایع نظامی و تسلیحاتی نقشی مهم و کلیدی ا …

نویسنده :
علیرضا ریحان

منبع :
نشریه پوششهای سطحی، شماره 31

چکیده مقاله از سیاهکاری دیروز تا پوششهای کامپوزیتی مشکی امروز1

ایجاد پوششهای مشکی که توسط مواد شیمیایی بر روی فلزات ایجاد می شود از دیرباز مورد توجه صنایع مختلفی مانند: نفت و گاز،قطعات خودرو، پیچ و مهره،ابزار، یراق آلات ، صنایع لوکس و تزئینی قرار داشته و برای برخی، همچون صنایع نظامی و تسلیحاتی نقشی مهم و کلیدی ایفا می کند.

لازم به ذکر است که این پوششها معمولاً از انواع پوششهای تبدیلی بوده و یا با روشهای اکسیداسیون سطح ایجاد می گردند و از هیچگونه موادی که پایه رزین و یا رنگدانه دارند استفاده نمی شود، بلکه گاهی پوششهای Black Oxide می توانند نوعی پوشش پایه برای انواع این رنگها باشند.

قبل از هر چیز لازم می دانم شرحی از این فرآیند در اختیار شما قرار دهم:

جهت آسان تر شدن این مطلب فلزات را به دو دسته کلی فلزات آهنی و غیر آهنی تقسیم نموده و شرح عملیات بر روی هر گروه را در زمان گذشته و حال برایتان بازگو خواهم کرد.

 

بازگشت به صفحه اصلی

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

رنگ‌ها و پوششهای خوردویی

رنگ‌ها و پوششهای خوردویی

مولف رنگ‌ها و پوششهای خوردویی : میرفخرایی/ سلطانی/ طارونی/ فراهانی/ امیرخانی ناشر : فرازاندیش با همکاری ساپکو سال نشر رنگ‌ها و پوششها : 1395 کتاب

بخوانید »