نشریه پیام آبکار

استفاده از نانوپوششها در شیشه اتومبیل

استفاده از نانوپوششها در شیشه اتومبیل

استفاده از نانوپوششها در شیشه اتومبیل


نانو پوشش یک ماده شیمیایی می باشد که با تکنولوژی نانو تولید شده است. این ماده باعث دفع آسان آب، روغن و دیگر مایعات می شود. خاک، لکه، یخ و دیگر آلودگی ها به راحتی پاک می شوند. بعد از نانو شدن شیشه اتومبیل، قطرات باران و دانه های برف به راحتی سر می خور …
نویسنده :
شرکت فناوری روبه فردا پرشیا

منبع :
نشریه پوششهای سطحی، شماره 32

چکیده مقاله استفاده از نانوپوششها در شیشه اتومبیل
نانو پوشش یک ماده شیمیایی می باشد که با تکنولوژی نانو تولید شده است. این ماده باعث دفع آسان آب، روغن و دیگر مایعات می شود. خاک، لکه، یخ و دیگر آلودگی ها به راحتی پاک می شوند. بعد از نانو شدن شیشه اتومبیل، قطرات باران و دانه های برف به راحتی سر می خورند و دید راننده بهتر خواهد شد.

در این تکنولوﮊی شیشه ها به صورت خودکار با اولین آب باران و یا مقدار کمی آب کاملا تمیز و شفاف می شوند و دیگر هیچ نیازی به انواع پاک کننده ها و دستمال کشیدن نیست.که این خود باعث کاهش هزینه ها می شود. کثیفی پرندگان اصلا به شیشه نمی چسبند.

در روزهای برفی، برف و یخ به شیشه می چسبد و به سختی جدا می شود. شیشه گرمکنهای عقب نیز مدتی زمان نیاز دارند تا برف را ذوب و دید را آسان کنند. با نانو شدن شیشه ها برف و یخ به راحتی از شیشه جدا می شوند.

آب، پس از خشک شدن روی سطح، لکه به جای می گذارد. اگر آب روی سطح باقی نماند، لکه به وجود نمی آید. آب روی سطح نانوشده به شکل کروی می ماند و بلافاصله از روی سطح سر می خورد و مواد کثیف را با خود حمل و سطح را ترک می کند.

مطالعات علمی توسط شرکت نانو فیلم آمریکا ثابت کرده است که شیشه های نانو تا 34% باعث افزایش دید، هنگام رانندگی در شب می شود و یک ثانیه ترمز زدن را به جلو می اندازد. برای سرعت 99 کیلومتر بر ساعت، این بدان معنی است که اتومبیل شما با فرض بهترین حالت مکانیکی، 27 متر زودتر می ایستد.

 

بازگشت به صفحه اصلی

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر