نشریه پیام آبکار

افتتاح طرح توسعه شرکت رزیتان

شرکت رزيتـان طرح توسعه خود را برپايه افزايش ظرفيت توليدات فعلی و توليدات جديد در بهمن ماه جاری افتتاح نمود.
این پروژه از سال 1385 کلید زده شد که به گفته مدیریت این شرکت بعلت شرایط بسیار سخت تحریم و … با تاخیری دو ساله افتتاح گردید.
ظرفيت اسمی طرح با توليدات فعلی رزيتان بالغ بر 75000 تن محصول در سال خواهد بود که در يک برنامه ريزی برمبنای 3 شيفت کاری اين ظرفيت بالغ بر 110000 تن محصول خواهد رسيد.
سرمايه گذاری کل پروژه بالغ بر 800 ميليارد ريال می باشد که شامل 23 ميليون يورو ارزی در بخش ماشين آلات و تجهيزات ودانش فنی خارجی و 100 ميليارد ريال شامل ماشين آلات وتجهيزات داخلی می باشد . بازار مصرف و فروش رزينهای فوق بر مبنای 50% توليد صادراتی به اروپا، آفريقا و آسيا برنامه ريزی شده است .
همچنین علاوه بر طرح توسعه فوق، شرکت رزیتان یک واحد تولید اسید چرب را که یکی از مواد اولیه عمده تولید رزینهای آلکید می باشد را با ظرفیت 25 هزار تن و با سرمایه گذاری حدود 150 میلیارد ريال بنا نهاده است که این پروژه نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مديران شرکت رزيتان اميدوار هستند با آغاز بهره برداری از پروژه های عظيم طرح وتوسعه و واحد تولید اسید چرب توانسته باشند گام کوچکی در راستای قطع وابستگی به انواع مختلف رزين های صنعتی، ايجاد اشتغال و کمک به پيشرفت و توسعه کشور عزيز ايران برداشته باشند. با آغاز بهره برداری طرح فوق، شرکت رزیتان بالغ بر 130 نوع رزین در گروه های مختلف تولید خواهد نمود.
تولیدات طرح و توسعه شامل:
1- انواع رزینهای اکرلیک حلالی و پایه آبی
2- رزینهای پلی استر و اپوکسی پودری مخصوص تولید رنگهای پودری
3- رزینهای پلی استر اشباع
4- رزینهای ملامین و اوره فرمآلدئید
5- گریدهای تخصصی رزینهای پلی استر غیر اشباع
6- رزین ونیل استر
7- گریدهای تخصصی رزینهای الکید اصلاح شده برای مصارف خاص صنعتی
8- افزایش ظرفیت تولید روزانه رزینهای الکیدی موجود فعلی تا 3برابر (روزانه 60 تن)

دراين راستا مديريت این شرکت، آمادگی خود را جهت دريافت همه گونه پيشنهادات، نو آوريها و ايده های کليه مسئولين محترم، مديران و کارشناسان اهل علم و دانش را اعلام می دارد.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر