نشریه پیام آبکار

خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مولف :

محمود علی اف خضرایی

سال نشر :
1395

کتاب خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نتیجه تجارب مختلف در زمینه خوردگی در تجهیزات مختلف مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.

یکی از ویژگی‌های مطلوب این کتاب، پرداختن همزمان به مبانی علمی و ارائه موارد و مثال‌های متعدد از تحقیقات آزمایشگاهی و صنعتی در حوزه خوردگی است که این کتاب را به منبعی مبدل ساخته است که برای اقشار مختلف همچون دانشجویان، محققین، پژوهشگران و متخصصین صنعت قابل بهره برداری است. استفاده تلفیقی از مراجع قدیمی و به روز، ارائه مثال‌های علمی و عملی، تشریح ساده فرآیندها، پرداختن به مکانیزم و جزئیات پدیده‌ها از جمله دیگر شاخص‌های بارز این کتاب به شمار میروند. این کتاب در سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی در رشته­‌های مهندسی متالورژی و بخش‌های مرتبط با مهندسی شیمی قابلیت تدریس و انجام پروژه ‌های تحقیقاتی را دارد. این کتاب مشتمل بر سیزده فصل و یک ضمیمه است که در آنها به انواع خوردگی­، خوردگی‌های

متداول در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، روش­های کنترل خوردگی، نحوه بازرسی، نظارت و آزمایش، تجهیزات میدان نفتی،

خوردگی در چاه­های نفت و گاز و پیشگیری از آنها، پیشینه حفاظت از خوردگی، مسائل ناشی از میکروب­ها و خوردگی­های میکروبی، ارزیابی خطر خوردگی خطوط لوله برپایه بررسی حفاظت کاتدی، خوردگی تنشی فولادهای خط­ لوله تحت تاثیر هیدروژن، کاربردهای صنعتی بازدارنده‌های خوردگی و بازدارنده­‌های خوردگی دوستدار محیط­ زیست پرداخته شده است. در فصل سیزدهم، مواردی از مثال‌های موردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته­ اند و به تفصیل، جزئیات آنها بررسی

شده است. هم­چنین در انتها، ضمیمه‌ای با تصاویر قرار دارد که شامل تصاویری از خوردگی­های ناشی از حضور هیدروژن و محیط­های اسیدی، خوردگی خستگی و تنشی، خوردگی میکروبی، حفاظت کاتدی، خوردگی­های شیاری و حفره­ ای، خوردگی­های عمومی، موضعی و اکسیداسیون در دمای بالا، تجهیزات پالایشگاهی و لوله­‌های انتقال نفت و تجهیزات آنها می­باشد. مجموعه تصاویر ضمیمه به صورت رنگی به چاپ رسیده‌اند.

 

بازگشت به معرفی کتاب

 

انتخاب شما برای همراهی با نشریه خودتان
 ارسال آگهی در نشریه
 ارسال آگهی در سایت
 ارسال آگهی در کانال تلگرامی
 ارسال مقاله
 تهیه گزارش از فعالیت های مجموعه شما و چاپ در نشریه
 اشتراک

تبلیغات در یک مجله تخصصی می‌تواندشما را به سرعت و به راحتی به بازار هدف برساند. خوانندگان (مشتریان احتمالی شما)تمایل دارند مجلات را در اوقات فراغت مطالعه کنند و آن‌ها را به مدت طولانی نگه دارند و به کسب و کار شما شانس زیادی برای جلب توجه می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با راه های ارتباطی ذیل تماس حاصل نمایید:

تلفن تماس دفتر نشریه: 46040794

تلفن همراه نشریه: 09052740278

ایمیل نشریه :

پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید هدف ما کسب رضایت شماست

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

به اشتراک بگذارید: