نشریه پیام آبکار

سال 2017، موعد رنگ آمیزی مجدد برج ایفل

برج ایفل، به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی پاریس در سال 1889، ساخته شد. جنس این برج از چدن است. در صورتیکه چدن با رنگ مناسب پوشش داده شود، دوامی طولانی خواهد داشت. این برج، هر هفت سال یک مرتبه بطور کامل رنگ آمیزی می شود که این عملیات، تقریباً یک سال به طول می انجامد و در این مدت نیز برج به روی بازدیدکنندگان، گشوده می ماند. آخرین بار در سال 2010 این برج توسط رنگهای تامین شده از شرکت جوتن، رنگ آمیزی شده است و با توجه به فاصله زمانی 7 ساله برای رنگ آمیزی آن، سال آینده باید منتظر تجدید رنگ آن بود.
این سازه معروف، از 220 هزار متر مربع سطوح چدنی به وزن هفت هزار تن تشکیل شده است و دارای 18 هزار قطعه فلزی است که بوسیله 5/2 میلیون پرچ به یکدیگر متصل شده اند. برای حفاظت از خوردگی و همچنین زیبایی این سازه با شکوه، از رنگ استفاده می شود. هر دوره رنگ آمیزی، به بیش از 50 تن رنگ نیاز دارد که شامل 10 تن پوشش آستری است و طی مدت هفت سال، معمولاً 15 تن از رنگ، توسط سایش و خوردگی، از بین می رود.
عملیات رنگ آمیزی برج همچنان نظیر زمان طراحی و ساخت آن، توسط قلم مو و برس انجام می شود و پیمانکاران، اجازه استفاده از رولر و اسپری را ندارند.
رنگ مورد استفاده در سه فام مختلف قهوه ای استفاده می شود. قهوه ای روشن برای قسمت بالای برج و قهوه ای تیره برای قسمت پایین و پایه آن به کار می رود.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

گروه بازرگانی آروکو

گروه بازرگانی آروکو

شرکت بازرگانی  آروکو ارائه دهنده خدمات : – مواد اولیه – ارائه دانش فنی – تجهیزات سیستم های آبکاری الکتروفورتیک – دستگاه شستشوی التراسونیک Post

بخوانید »