نشریه پیام آبکار

سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنايع پوشش

سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنايع پوشش

سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنايع پوشش


به دنبال استقرار سیستم های مدیریتی که از مدتها پیش در سازمانها و شرکتهای داخلی و خارجی برای بهبود عملکرد خود به آنها روی آورده شد، از سال 1987 میلادی با انتشار استانداردهای Iso 9000 به صورت یک حرکت همگانی در دستور کار کشور قرار گرفت. بعد از استقرار و …
نویسنده :
مهدی عطار آبکناری – ابوالفضل تکلو

منبع :
نشریه پوششهای سطحی، شماره 30

چکیده مقاله سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنايع پوشش

به دنبال استقرار سیستم های مدیریتی که از مدتها پیش در سازمانها و شرکتهای داخلی و خارجی برای بهبود عملکرد خود به آنها روی آورده شد، از سال 1987 میلادی با انتشار استانداردهای Iso 9000 به صورت یک حرکت همگانی در دستور کار کشور قرار گرفت. بعد از استقرار و استقبال از استانداردهای کیفی، استانداردهای مدیریت زیست محیطی (Iso 14000) نیز به صورت استانداردهای بین المللی از سال 1996 میلادی منتشر و مورد عمل قرار گرفت.

با توجه به اهمیت موضوع ایمنی و بهداشت شغلی و انتشار آمار مربوط به مرگ و میر و بیماری های ناشی از کار توجه جهانی به این موضوع منعطف گردید.

در سال 1970 میلادی کنگره آمریکا اعلام کرد که اقدامات انجام شده در رابطه با ایمنی و بهداشت شغلی کافی نیست و از این رو قانون ایمنی و بهداشت کار کارکنان OSHA به تصویب رسید.

سازمان دیگری که در آمریکا به دنبال تصویب قانون ایمنی و بهداشت کار تشکیل شده انستیتوی ملی بهداشت و ایمنی کار (NIOSH) بود که وظایف اصلی زیر به آن واگذار شد:

 تدوین استانداردهای بهداشت و ایمنی

تحقیقات در زمینه مسایل ایمنی و بهداشت کار

ارایه آموزشهای لازم برای تربیت نیروی کار آمد جهت اجرای قانون OSHA

بازگشت به صفحه اصلی

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر