نشریه پیام آبکار

شناسائي عوامل زيان آور شيميايي در محيط کار و روشهاي مقابله با آن

شناسائي عوامل زيان آور شيميايي در محيط کار و روشهاي مقابله با آن

شناسائي عوامل زيان آور شيميايي در محيط کار و روشهاي مقابله با آن


امروزه با پيشرفت و توسعه صنعتي و استفاده روزافزون از تكنولوژيهاي جديد، توليد و مصرف مواد شيميايي در بخشهاي مختلف و به تبع آن تماس با مواد شيميايي به شكلهاي مختلف رو به افزايش است. به همين دليل شايد گزاف نباشد كه بگوئيم انسانها در طول زندگي خويش با ان …

نویسنده :
مجيد سبزعليان

منبع :
نشریه پوششهای سطحی، شماره 43، بهار و تابستان 1392

چکیده مقاله شناسائي عوامل زيان آور شيميايي در محيط کار و روشهاي مقابله با آن :

امروزه با پيشرفت و توسعه صنعتي و استفاده روزافزون از تكنولوژيهاي جديد، توليد و مصرف مواد شيميايي در بخشهاي مختلف و به تبع آن تماس با مواد شيميايي به شكلهاي مختلف رو به افزايش است. به همين دليل شايد گزاف نباشد كه بگوئيم انسانها در طول زندگي خويش با انواع مواد شيميايي در تماس هستند كه كيفيت زندگي آنان را تحت تأثير قرار مي دهد. عوامل شيميايي مورد مصرف در صنعت سبب بوجود آمدن اكثر بيماريها و مسموميتهاي ناشي از كار مي باشند. تاكنون براي جلوگيري از بيماري هاي ناشي از عوامل شيمائي روشهاي مختلفي بكار برده شده است. ولي ظاهراً بهترين روش شناسائي، راه هاي داخل شدن به بدن، عوارض و … مواد شيميايي است. در اين مــقاله سعي شده مختـصري درباره شناسائي عوامل زيان آور شيميايي در محيط کار و روش هاي مقابله با آن توضيح داده شود.

بازگشت به صفحه اصلی

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

آبکارنت

آبکارنت

آبکارنت یک فروشگاه اینترنتی عرضه کننده مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت آبکاری و تجهیزات پرداخت کاری)باکیفیت +در کمترین زمان + بدون واسطه + باحداقل قیمت)

بخوانید »