نشریه پیام آبکار

کنترل اتوماتیک حمام‌های نیکل الکترولس

کنترل اتوماتیک حمام‌های نیکل الکترولس

کنترل اتوماتیک حمام‌های نیکل الکترولس

یک کنترل کننده اسپکتروفتومتری امکان اندازه‌گیری دقیق‌تر مقدار نیکل وpH را در یک فرآیند نیکل الکترولس(ENi ) فراهم می‌کند که در نتیجه کیفیت محصول بهبود می‌یابد.

 

 

از زمان “کشف ” آن در سال 1946 توسط Abner Brenner Grace E. Riddell1، نیکل الکترولس (ENi) به طور گسترده‌ای در سراسر جهان در بسیاری از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از ویژگی‌ها و مزایای آن، از جمله مقاومت در برابر خوردگی و سایش، یکنواختی پوشش حتی در مورد وسایل پیچیده، کنترل دقیق ضخامت پوشش و عدم ماشینکاری پس از آن در طیف گسترده ای از کاربردها مورد قبول واقع شده است. در چند سال گذشته، استفاده از آن در تولیدات داخلی نه تنها در زمینه‌های تخصصی‌تر مانند هوا فضا، فن آوری هوانوردی و هواپیمایی، تجهیزات پزشکی و نظامی، علاوه بر تولیدات عمومی مانند صنعت خودرو نیز دوباره احیا شده است. از آنجا که کارگاه‌های آبکاری داخلی به طور کلی از موارد خارج از کشور کوچکتر هستند، افزایش اتومات سازی کل فرآیند آبکاری کلیدی برای رقابت در سطح بین المللی است2.

 

فرصت
شرکت Tawas Plating & Tawas Powder Coating Inc. (TPC) در شمال شرقی میشیگان خدمات اتمام کلاس جهانی را به صنعت خودرو، کامیون سنگین، پزشکی، نفت و گاز و سایر صنایع تولیدی ارائه می‌دهد. بخش عمده ای از کار این شرکت ارائه آبکاری نیکل الکترولس با فسفر کم، فسفر متوسط و فسفر بالا است.
مایکل مور، از شرکت TPC می‌گوید: ” به دلیل هزینه کار و تنوع مراحل که در آزمایش تیتراسیون برای کنترل حمام ENi استفاده می‌شود، ما تصمیم گرفتیم از کنترل کننده‌های موجود در بازار استفاده کنیم.”

ادامه دارد….

جهت دانلود مقاله کنترل اتوماتیک حمام‌های نیکل الکترولس به لینک زیر مراجعه نمایید.

لینک دانلود

بازگشت به صفحه اصلی

لینک مرتبط

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

نتایج برگزاری دوازدهمین انتخابات انجمن خوردگی ایران

منتخبین دوازدهمین انتخابات انجمن خوردگی ایران:ابراهیم حشمت دهكردی، علیرضا حاتمی، داریوش ماسوری، احمدرضا بحرانی، فرشته رضایی، محمد نجمی، اسمعیل اكبر نژاد، سیدمحمود كثیریها، هادی جامعی

بخوانید »