نشریه پیام آبکار

بازار رنگ و پوشش امارات متحده عربی

امارات عملا به عنوان يك واسطه تجاري ميان ايران و ساير كشورهاي جهان قرار گرفته است. كشور ايران حدوداً رتبة پانزدهم شركاي تجاري امارات را دارد. كشور تركيه بدون داشتن مرز مشترك با امارات و فقط با استفاده از فاصله هاي سياسي پيش آمده بين ايران و كشورهاي عربي منطقه، بخش زيادي از نيازهاي بازار امارات را تامين مي كند. نيازهايي كه ايران به راحتي قادر به تامين آنها مي باشد.
حجم بازار رنگ امارات حدود 300 ميليون دلار در سال 2014 مي باشد كه تنها 3 ميليون دلار آن يعني كمتر از 1 درصد آن توسط ايران تامين شده است. كشورهاي چين، ايتاليا، آلمان، هند و انگلستان مجموعا 60 درصد اين بازار را در اختيار دارند.
در رابطه با انواع رزين هم امارات بيش از 450 ميليون دلار در سال 2014 واردات داشته است كه ايران تنها 16 ميليون دلار برابر 3 درصد آن را تامين كرده است. كشورهاي آلمان، آمريكا چين تايپه، اسپانيا و هلند مجموعاً نزديك 50 درصد اين بازار را در اختيار دارند.
کشور امارات متحده عربی با توجه به‌حجم عظیم ساخت و ساز، از مقصدهای اصلی تولیدکنندگان رنگ و پوشش جهان برای عرضه جدیدترین دستاوردهای خود است. هر چند اندازه بازار صنعت رنگ در امارات با توجه به‌جمعیت کم آن، چندان بالا نمی‌باشد ولی بسیار رو به‌رشد است. اندازه بازار در سال 2007 برابر 158 میلیون دلار بوده که در سال 2011 به 208 میلیون دلار رسیده است.
برگزاری اکسپو جهانی 2020 در دبی که همراه با افزایش فعالیت‌های عمرانی خواهد بود، مسلماً باعث افزایش مصرف انواع رنگ‌ها در این منطقه خواهد شد که باید تولیدکنندگان ایرانی از این فرصت برای صادرات محصول استفاده نمایند. در امارات، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی تولیدکننده رنگ، فعالیت چشمگیری دارند. به‌عنوان نمونه در سال 2014 شرکت آکزانوبل، کارخانه تولید رنگ پودری در دبی تاسیس نمود. همچنین شرکت DOW و Bayer Pearl دفاتر خاورمیانه خود را در سال 2014 در دبی افتتاح کردند.
نمایشگاه پوشش خاورمیانه (Middle East Coating Show) توسط مجموعه ای انگلیسی به‌صورت سالیانه و در اسفندماه در شهر دبی برگزار می‌‌شود که مورد استقبال وسیع شرکت‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد. صاحبان صنعت رنگ ایران از مهم‌ترین بازدیدکنندگان این نمایشگاه محسوب می‌شوند، هر چند تعداد غرفه‌های ایرانی معمولا کمتر از 10 مورد است …

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر