نشریه پیام آبکار

بررسی اثر دمای عملیات حرارتی و آماده سازی بر روی پوشش نانو اکسید  سریم

بررسی اثر دمای عملیات حرارتی و آماده سازی بر روی پوشش نانو اکسید  سریم

بررسی اثر دمای عملیات حرارتی و آماده سازی بر روی پوشش نانو اکسید  سریم


د ر این مقاله عوامل موثر د ر تشکیل پوشش‌های نانو اکسید  سریم به روش سل ژل بر روی آلیاژهای آلومینیم بررسی و همچنین خواص ساختاری و خورد گی آن با استفاد ه از میکروسکوپ الکترونیSEM ، آنالیز XRD و نمود ار  های پلاریزاسیون د ینامیکی بررسی شد . با بررسی هایی که …
نویسنده بررسی اثر دمای عملیات حرارتی و آماده سازی بر روی پوشش نانو اکسید  سریم :
حسن نژاد- شهرابی – صبور روح اقد م – شانقی- خضرائیمنبع :
نشریه پوشش های سطحی، شماره 24

 

د ر این مقاله عوامل موثر د ر تشکیل پوشش های نانواکسید  سریم به روش سل ژل بر روی آلیاژهای آلومینیم بررسی و همچنین خواص ساختاری و خورد گی آن با استفاد ه از میکروسکوپ الکترونیSEM ، آنالیز XRD و نمود ارهای پلاریزاسیون د ینامیکی بررسی شد .
با بررسی هایی که بر روی نقش دمای عملیات حرارتی بر روی میکروساختار و مقاومت به خورد گی پوشش های اکسید  سریم انجام شد ، مشاهد ه شد  که بهترین مقاومت به خورد گی پوشش اکسید  سریم هنگامی به د ست می آید  که عملیات حرارتی د ر د مای 300 د رجه سانتیگراد  انجام شد ه باشد .
بر طبق نتایج حاصل پوشش های عملیات حرارتی شد ه د ر این د ما، د ارای ساختاری آمورف می باشند  و با افزایش د مای عملیات حرارتی از 300 به 400 د رجه سانتیگراد  و بالاتر پوشش های اکسید  سریم کریستاله شد ه که د ارای مقاومت به خورد گی پایین تری می باشند .
با انجام فرآیند  آماد ه سازی ویژه قبل از اعمال فرآیند  پوشش د هی مشاهد ه می شود  که میزان ناحیه رویین شد ن گسترش زیاد ی پید ا کرد ه و همچنین مقاد یر پتانسیل حفره د ار شد ن به سمت مقاد یر مثبت تر شیفت پید ا کرد ه است که نشان د هند ه افزایش مقاومت به خورد گی حفره د ار شد ن این پوشش ها با انجام فرآیند  آماد ه سازی نمونه ها می باشد .

 

بازگشت به صفحه مقالات

انتخاب شما برای همراهی با نشریه خودتان
 ارسال آگهی در نشریه
 ارسال آگهی در سایت
 ارسال آگهی در کانال تلگرامی
 ارسال مقاله
 تهیه گزارش از فعالیت های مجموعه شما و چاپ در نشریه
 اشتراک

تبلیغات در یک مجله تخصصی می‌تواند شما را به سرعت و به راحتی به بازار هدف برساند. خوانندگان (مشتریان احتمالی شما)تمایل دارند مجلات را در اوقات فراغت مطالعه کنند و آن‌ها را به مدت طولانی نگه دارند و به کسب و کار شما شانس زیادی برای جلب توجه می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با راه های ارتباطی ذیل تماس حاصل نمایید:

تلفن تماس دفتر نشریه: 46040794

تلفن همراه نشریه: 09052740278

ایمیل نشریه :

پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید هدف ما کسب رضایت شماست

 

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

فیزیک و ویژگی‌های بصری رنگ

فیزیک و ویژگی‌های بصری رنگ

فیزیک و ویژگی‌های بصری رنگ مطالعه درباره رنگ ملاحظاتی را در زمینه‌های فیزیک، فیزیولوژی و روان‌شناسی پیش می‌آورد. علم فیزیک، توزیع انرژی طیفی نوری را

بخوانید »