نشریه پیام آبکار

توليد و مصرف سالانه بيش از 300 هزار تن رنگ ساختماني در کشور

 برآوردها نشان دهنده توليد سالانه بيش از 300 هزار تن رنگ ساختماني (شامل رنگهاي امولسيوني، روغني و اکريليک) در کشور دارد. با اضافه کردن رنگهاي وارداتي در بخش ساختمان که البته چندان هم قابل توجه نميباشد و با در نظر گرفتن جمعيت 80 ميليون نفري کشور، تقريبا سرانه مصرف رنگ ساختماني برابر ۳/۸ کيلوگرم در سال به ازاي هر نفر است.
يعني صرفا در استان تهران با جمعيتي نزديک به 14 ميليون نفر که البته نزديک 94 درصد آنها جمعيت شهري ميباشد بيش از پنجاه هزار تن رنگ ساختماني مصرف ميشود که رقم قابل توجهي است.
اين برآوردها البته با در نظر گرفتن تعداد معاملات مسکن (فروش و اجاره ملک) هم قابل بررسي است. تنها در تهران بيش از ۳/۵ ميليون واحد مسکوني و 400 هزار واحد صنفي وجود دارد. از طرفي بيش از 30 درصد کل ساکنين کشور مستاجر هستند. با تخمين ميزان رنگ آميزي واحدهاي مسکوني، متراژ متوسط آنها و ميزان رنگ مصرفي، مجددا رقم بالا به صورت تقريبي به دست ميآيد.
حجم بازار رنگهاي ساختماني در کشور قابل توجه بوده ولي همچنان از ميانگين جهاني پايينتر است لذا امکان رشد آن در سالهاي آينده نيز وجود دارد. در کنار آن، امکان صادرات رنگهاي ساختماني به کشورهاي مجاور نيز بصورت بالقوه هست.
در تابستان امسال و در اولين همايش بازار رنگ و پوشش ايران، خاورميانه و کشورهاي مشترک المنافع در دانشگاه صنعتي شريف به بررسي اين بازارها و پتانسيلهاي موجود پرداخته ميشود.
⚙️
اولین همایش
“بازار رنگ، آبکاری و پوشش ایران، خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع”
14 شهریور ماه  ۱۳۹۷ / دانشگاه صنعتی شریف
☎️ 22748812 – 22874342

 @IranCoatingMarket

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر