نشریه پیام آبکار

دستیابی ایدآکالر به فناوری دوست دار محیط زیست در رنگ‌ نیوفانتاکروم

 امروزه فناوری رنگ‌های تزیینی، ارزش کالاهای تولیدی را چند برابر کرده است. در این میان، نیوفانتا کروم که نوعی آبکاری پاششی محسوب می‌شود دارای مراحل تلفیقی از مواد پوششی پایه حلال و فرآیند پایه آب پاششی کروم است. این سامانه پوششی تزیینی، بر روی انواع قطعات و سازه ها (چوب (طبیعی و مصنوعی)، چرم، فلزات، پلاستیک، مجسمه ومصنوعات رزینی، لعاب، شیشه، سفال و …) قابل اجرا می باشد.
با توجه به مصرف عمده پرایمر ها و کیلرهای حلالی و مضرات آنها و همچنین قوانین کاهش میزان آلودگی ناشی از انتشار حلال‌ها و آلاینده ها به محیط زیست، واحد تحقیق و توسعه محصول شرکت ایدآکالر در فرآیند نیوفانتاکروم موفق به جایگزینی فناوری پایه آب برای کاهش آلودگی و افزایش سلامت کاربران، گردید. با امکان استفاده از سیلرها، پرایمر ها و کیلرهای پایه آب ، کلیه مراحل رنگ آمیزی تزیینی (نیوفانتاکروم) دوست دار محیط زیست بوده و حداکثر آلودگی وارده به محیط زیست ناشی از تبخیر حلال‌ها، به 10-5 گرم بر لیتر در حجم مواد مصرفی می رسد. لازم به ذکر است فناوری پوشش‌های پایه آب ، از کلیه پوشش‌های پایه حلال مشابه خارجی مقرون به صرفه تر و از نظر سلامتی برای کاربران و مصرف‌کننده نهایی فوق العاده کمتر مضر می باشد. پیش بینی می‌شود بیشترین کاربرد از این فناوری، در صنایع دکوراسیون داخلی منزل خصوصا در صنعت مبلمان و چوب، مورد مطالبه قرار گیرد.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

آوای نوآوران آسیا

آوای نوآوران آسیا

شرکت آوای نوآوران آسیا با 9 سال سابقه در ارائه خدمات در کلیه فرایند های زنجیره ارزش همانند : مشاوره، مهندسی، زنجیره تامین، توانمندسازی و

بخوانید »