نشریه پیام آبکار

راه اندازی اولین خط هارد آندایزینگ در شرق کشور (مشهد)

 امروزه آلومینیوم پس ازفولاد پرمصرف ترین فلز می باشد. مجموعه ویژگی های خاص این فلز، بسیار نادر و غیر قابل جایگزین است. صرفه جویی در انرژی و روشهای اقتصادی در بسیاری از زمینه ها تنها با وجود آلومینیوم میسر شده است. استفاده از آلومینیوم در سازه ها، عمر سرویس دهی آنها را تقریبا نامحدود می کند و شکلها و رنگهای متفاوت ونیز مزایای صنعتی زیادی به آنها می بخشد.
یکی از ویژگی های نادر وغیر قابل جایگزین، ایجاد پوشش آندایزینگ سخت بر روی آلومینیوم می باشد.
آندایزینگ سخت فرآیندی است که طی آن پوشش آندی باسختی زیاد یا مقاومت سایشی زیاد ایجاد می شود. امروزه فرآیند آندایزینگ سخت به لحاظ تجاری، اهمیت زیادی دارد.این پوشش دارای مقاومت سایشی،مقاومت رفتگی و مقاومت به خوردگی زیادی می باشد وهم چنین عایق حرارتی مناسبی هستند ودر صنایع مهندسی برای قطعاتی به کار می روند که به سطوحی با مقاومت سایشی بسیار بالا نیاز دارند، نظیر: پیستونها،سیلندرها ودنده های هیدرولیک.
با توجه به اهمیت فراوان این پوشش در صنعت و عدم وجود مراکز ارائه دهنده این نوع پوشش در شرق ایران، شرکت صنایع شیمیایی فراب نوین پوشش را بر آن داشت که با استعانت از درگاه ایزدمنان و با تیکه بر دانش فنی و نیروهای متخصص،  اولین خط هارد آندایزینگ در شرق ایران را در شهر مشهد مقدس راه اندازی نماید تا بتواند نیاز صنعت استان و استانهای همجوار را در این نوع پوشش برطرف نماید.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟ 4.5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

گروه بازرگانی آروکو

گروه بازرگانی آروکو

شرکت بازرگانی  آروکو ارائه دهنده خدمات : – مواد اولیه – ارائه دانش فنی – تجهیزات سیستم های آبکاری الکتروفورتیک – دستگاه شستشوی التراسونیک Post

بخوانید »