نشریه پیام آبکار

روشهای ایجاد و توسعه انگیزه کارکنان در شرایط نامطلوب اقتصادی جامعه

روشهای ایجاد و توسعه انگیزه کارکنان در شرایط نامطلوب اقتصادی جامعه

روشهای ایجاد و توسعه انگیزه کارکنان در شرایط نامطلوب اقتصادی جامعه

گردآورنده و نویسنده: سیدیاشارسیدصدری
کارشناس ارشد مدیریت بین الملل
شرکت: آوای نوآوران آسیا
sadri@avanogroup.com

منبع: مجله پیام آبکار بهار 14001

کارکنان در فضای کسب و کار کنونی به عنوان منابع دانشی و سرمایه ارزشمند، مهم‌ترین مزیت رقابتی برای سازمان‌ها محسوب می‌شوند و اصطلاحا مهم‌ترین دارایی نامشهود سازمان هستند، از این رو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران، درک؛ ایجاد و پیاده‌سازی عوامل انگیزشی است، زیرا که انگیزه شغلی کارکنان با عملکرد اثربخش آنها مستقیما در ارتباط است. به عبارتی دیگر، مدیران با افرادی دارای سلایق و روحیات بسیار متفاوت مواجه هستند که این روحیات تاثیر گسترده‌ای بر عملکرد عمومی کسب و کار دارد.
انگیزش شغلی عبارت است از مجموعه‌ای از انرژی‌ها که از درون انسان شکل گرفته و محرکی می‌شود برای انجام فعالیت‌های مربوط به موقعیت شغلی. میزان تلاش، اشتیاق برای پیشرفت و مدت زمان استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات کاری که ارتباطی مستقیم با میزان انگیزه برای انجام آن فعالیت در جهت تحقق اهداف سازمانی دارد.
در گذشته سیستم پاداش و تنبیه برای بالا بردن انگیز‌ه روش موثری بود تا اینکه محققان دریافتند، مهم‌ترین عامل ایجاد و بالا بردن انگیزه‌کاری، احساسی است که از انجام دادن خود شغل به دست می‌آید.
ایجاد و توسعه انگیزه شغلی یک بازی دوسر برد برای کارکنان و کارفرما می‌باشد. در این میان، انگیزه به کارکنان انرژی می‌دهد تا…

ادامه مطلب روشهای ایجاد و توسعه انگیزه کارکنان در شرایط نامطلوب اقتصادی جامعه

 

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر