نشریه پیام آبکار

عالیجناب هوشنگ رفیعی طاری

هوشنگ رفیعی طاری در سال ۱۳۱۹ در کاشان متولد شد پس از پایان تحصیلات متوسطه، تحصیلات عالی خود را تا اخذ کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران ادامه داد.

از سال ۱۳۴۲ با احداث آزمایشگاه تجزیه مواد شیمیایی با صنعت آبکاری آشنا شد و در سال ۱۳۴۶ با تاسیس شرکت شیمیایی جهانتاب رسما به عنوان تامین کننده و تولید کننده مواد آبکاری وارد این صنعت شد.

ایشان با طی دوران آزمایشی در شرکت‌های انگلیسی، آلمانی و ژاپنی به عنوان یکی از برجسته‌ترین کارشناسان صنعت آبکاری و بانیان آبکاری در کشور شناخته می‌شود.

راه اندازی کارخانجات تمام اتوماتیک و عضویت اصلی در هیئت موسس انجمن صنایع آبکاری ایران

از بزرگترین اقدامات ایشان می‌توان به راه اندازی تمام اتوماتیک کارخانجات بزرگی چون گروه صنعتی برنز، ابزارمهدی در دامغان، ناسیونال در اصفهان و ایمن خودروی شرق در مشهد و علاالدین و شرکت عینک‌سازی دامغان اشاره کرد.

ایشان در بسیاری از نقطه‌های فرهنگی و علمی صنعت آبکاری مثل کمیته تاسیس انجمن صنایع آبکاری نقش اول را داشته و تا پایان عمر خود عضو ثابت هیئت مدیره این انجمن بودند.

همچنین زنده یاد رفیعی طاری همزمان با فعالیت تولیدی از سال ۱۳۴۴ در دانشگاه تهران و سال ۱۳۴۶ در وزارت کار و امور اجتماعی مشغول به کار بودند و آخرین سمت ایشان در آن وزارتخانه مدیریت کل خدمات اجتماعی وزارت کار بوده است.

مهندس رفیعی طاری در آخرین روزهای بهار  سال ۱۴۰۰ چشم از جهان فروبست.

زنده یاد رفیعی تا پایان عمر خود همواره در اعتلای صنعت آبکاری کشور تلاش کرد. به گفته نزدیکان ایشان و فعالان این صنعت، مهندس رفیعی همواره کار گروهی و تشکل‌گرایی را مقدم شمرده و یکی از موسسین انجمن صنفی آبکاری ایران بودند. انجمنی که تاکنون تنها نهاد صنفی صنعت آبکاری در کشور و محل گردهمایی فعالان این صنعت و مطالبه‌گری آن‌ها است.

روحشان شاد و یادشان گرامی

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر