چگونه بین واحد مدیریت سازمان و تیم بازرگانی ارتباط موثر برقرار کنیم؟
از دسته مسائلی که در طی سال های متمادی حضور در جلسات مشاوره ای سازمانی همیشه با آن در حال دست و پنجه نرم کردن بوده ایم ، جنگ بین تیم مدیریت و تیم بازاریابان است.
در یک طرف مدیران سازمان ها قرار دارند که تصمیماتی را اتخاذ می کنند که به تصور آن ها مبنای عقلانی دارد و در سوی دیگر بازاریابان قرار دارند که می خواهند کار را تمام کنند و فروش را انجام دهند.
اما مگر نه اینکه مدیران هم به دنبال افزایش فروش هستند؟ پس این حجم از اختلافات در نظرات و تاکتیک ها از کجا نشات می گیرد؟
برای اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم ابتدا باید این مساله را مورد بررسی قرار دهیم که اساساً مدیران و بازاریابان چگونه فکر می کنند و بر چه اساسی تصمیم می گیرند.
نویسنده: سروش ذولمجدی
گروه نشریات پوششهای سطحی و پیام آبکار
منبع: نشریه پوششهای سطحی زمستان 1399 شماره 59
ذهن هر انسانی به دو نیمکره ی کاملاً جداگانه تقسیم شده است که هر کدام اطلاعات را به گونه ای متفاوت پردازش می کند. نیمکره ی چپ مغز ، اطلاعات را در قالب سری های دسته بندی شده پردازش می کند،تفکر زبانی دارد و به صورت خطی و قاعده مند عمل می کند. اما نیمکره ی راست مغز ، اطلاعات را به صورت موازی پردازش می کند،تفکر تصویری(بصری) دارد و (کل نگر) است.
در وجود هر کس،یکی از این نیمکره ها غالب است.این موضوع در ذات خود تعجب آور نیست و به در قسمت های دیگر کارکردهای انسان نیز دیده می شود.
جهت دانلود مقاله چگونه بین واحد مدیریت سازمان و تیم بازرگانی ارتباط موثر برقرار کنیم به لینک زیر مراجعه نمایید.
چگونه بین واحد مدیریت سازمان و تیم بازرگانی ارتباط موثر برقرار کنیم؟