نشریه پیام آبکار

گزارش: بررسی مشکلات اقتصادی و هم اندیشی در صنعت آبکاری

 

در تاریخ دوازدهم شهریور ماه و در اجابت دعوت هیئت مدیره محترم انجمن آبکاری ایران، نزدیک به بیست نفر از مدیران و کارشناسان صنایع آبکاری کشور در دفتر انجمن به منظور بررسی مشکلات اقتصادی اخیر و هم اندیشی و ارائه راهکارهایی برای گذر از این وضعیت، گرد هم آمدند.

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس رفیعی (ریاست هیئت مدیره انجمن صنایع آبکاری) ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان در این جلسه و در یک روز کاری وسط هفته، لزوم هم فکری اعضا برای برون رفت از شرایط موجود و ایجاد امید و هم دلی بین آن‌ها را از دلایل تشکیل جلسه برشمردند و افزودند که انجمن آمادگی دارد تا در جهت انعکاس مشکلات و مسائل جاری صنعت آبکاری به مسئولین، تمام تلاش خود را به عمل آورد کما اینکه در هفته های اخیر، برخی از این مشکلات را طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس نموده است.

در ادامه، جناب آقای معبودی مدیریت شرکت تهران بوریک و از پیشکسوتان صنعت آبکاری ایران، مشکل تامین مواد اولیه و قیمت بالای ارز و عدم ثبات آن را از مهم‌ترین مسائل جاری صنعت آبکاری برشمردند و خواستار هم فکری همکاران شدند.

مهندس سیدصدری (مدیر شرکت نوکیان) موارد زیر را پیشنهاد دادند که مورد توجه اکثر شرکت کنندگان قرار گرفت:
🔸 ارائه لیستی از مواد و تجهیزات موجود توسط اعضا برای تامین همکاران دیگر
🔸 ارائه لیستی از مواد و تجهیزات لازم و ضروری برای ادامه فعالیت آبکاری به شورای گسترش صادرات توسط انجمن
🔸ایجاد خوشه تولید مشترک (برای کاهش هزینه‌ها در تولید)
🔸تشکیل کمیته بازاریابی در انجمن
🔸مذاکره با شرکت‌های متوسط و بزرگ برای آینده پس از بحران.

مهندس حلاج یزدی از گروه صنعتی قائم با اشاره به اینکه در صورت توقف تولید، امکان راه اندازی مجدد، بسیار مشکل است بنابراین باید با کاهش سود و مهندسی تولید شرایط بحرانی را گذاراند.

مهندس انیسی هم ابتدا خواستند که بحران حال حاضر تعریف شود و سپس به دنبال راه حل رفت. آیا بحران صرفا مسئله افزایش قیمت دلار است؟ شرایط تامین مواد است؟ نحوه قیمت گذاری در شرایط جدید است؟ و …
مهندس خلج زاده از اعضای هیئت مدیره انجمن و مدیر شرکت جلاپردازان پیشنهاد کردند بجای واردات باید به فکر ساخت داخلی باشیم و به تعبیری باید این بحران را به فرصت تبدیل کنیم.

سرکار خانم مهندس خیری هم با اشاره به اینکه در حال حاضر مواد اولیه مستقیما به دست مصرف کننده اصلی نمی رسد تاکید کردند که دلالی باید کنترل شود.

در پایان شرکت‌کنندگان ضمن تشکر از هیئت مدیره انجمن، نسبت به استمرار این جلسات خصوصا با حضور دیگر مدیران صنایع آبکاری کشور اظهار تمایل نمودند.

شرکت کنندگان در جلسه عبارت بودند از:
🔹معبودی / تهران بوریک
🔹رفیعی / جهانتاب
🔹کاظمی / کیمیا صنعت
🔹خلج زاده / جلاپردازان پرشیا
🔹سروش / نیک پوشش صنایع
🔹شکوهی / پویاب فلز
🔹حلاج یزدی / گروه صنعتی قائم
🔹بنی فضل / آوای نوآوران
🔹مومنی / نتکو
🔹سیدصدری / نوکیان
🔹رحیمی پور / گنجینه افزار صبا
🔹فرشچی / نیکاب شیمی
🔹مقدم / صنایع آبکاری نگین
🔹انیسی / آبکاری انیسی
🔹زهتاب / زینو صنعت نیکان
🔹خیری / آرتنوس
🔹فضل اللهی / گروه نشریات پوششهای سطحی
⚙️
@IranCoatingMarket

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

بازی رنگها در اینترنت

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که رنگ‌ها، معانی خاصی دارند؟ آیا رنگ‌ها صرفاً طول موج قابل رویتی از نور هستند؟ با

بخوانید »

مدیرعامل شرکت پرتوفلزپوشان: آموزش نوآوری های صنعت آبکاری با زبان روان و قابل فهم از جمله رسالت های شرکت پرتوفلزپوشان

مجید زاهد زاهدانی، مدیرعامل شرکت پرتوفلزپوشان دارای کارشناسی مهندسی شیمی گرایش فرآیند بوده و در سوابق کاری خود مدیریت واحد صنعت مدار چاپی و آبکاری

بخوانید »
توانمندسازی اقتصادی و کیفی با رویکرد ارائه بهترین راهکار متناسب با شرایط فعلی کارگاه های

توانمندسازی اقتصادی و کیفی

توانمندسازی اقتصادی و کیفی با رویکرد ارائه بهترین راهکار متناسب با شرایط فعلی کارگاه های آبکاری اپیدمی کرونا، تشدید تحریم ها، تورم بیش از 30%،

بخوانید »