نشریه پیام آبکار

گزارش همایش «صنعت آبکاری و صنایع وابسته»

 

همایش بزرگ «صنعت آبکاری و صنایع وابسته» روز یکشنبه 30 مهر 1402 توسط اتحادیه آبکاران و سماورسازان مشهد با هدف «بزرگداشت روز آبکار» با حضور جمعی از مسئولین بلندپایه استان و فعالان صنعت در محل هتل میثاق مشهد برگزار شد.

به گزارش مجله پیام آبکار، در این همایش ابتدا آقای عدالتی، رئیس اتحادیه آبکاران و سماورسازان مشهد ضمن خوشامدگویی به حاضرین، برخی مسائل صنفی این اتحادیه را مورد بحث و بررسی قرار داد. در ادامه مهندس هزارجریبی، دبیر همایش با اشاره به اهمیت صنعت آبکاری در شهر مشهد با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر و موضوع آبکاری گنبد و گلدسته حرم، با ارائه یک فیلم مستند از زحمات مرحوم پاکدل از آبکاران قدیم شهر مشهد و نوروز خان، یکی از آبکاران قدیمی حرم مطهر، تجلیل کرد.

وی همچنین مواردی در زمینه برنامه ریزی و مدیریت هزینه برای آبکاران بیان نموده و پیشنهاداتی در رابطه با رسیدن به یک نرخ نامه اجرایی برای صنف آبکاران به مسئولین و هیئت مدیره اتحادیه ارائه کرد.

در ادامه برنامه نیز آقای سلیمانی، رئیس شرکت تعاونی آبکاری مشهد گزارشی در زمینه این صنف و فعالیت‌هایشان بیان نموده و مهندس باقری سخنرانی خود را در زمینه «تصفیه پساب آبکاری» ارائه کرد.

مهندس فرشچی، دبیر انجمن صنایع آبکاری ایران با لزوم تاکید بر شبکه سازی برای رسیدن به جامعه مدرن، گفت: هر زمان ما بر روی شبکه سازی تمرکز کردیم می‌توانیم از جامعه موزائیکی به جامعه مدرن برسیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های اجتماعی و فردی در کنار سرمایه مالی برای رسیدن به توسعه لازم و ضروری است.

دبیر انجمن صنایع آبکاری ایران در ادامه با اشاره به پتانسیل های موجود در شهر مشهد در زمینه آبکاری، گفت: شهرمشهد قطب صنعتی صنایع لوازم خانگی، صنایع دفاعی، صنعت کلید و پریز و … بوده و اتحادیه آبکاران وسماور سازان دارای بیش از 180 عضو آبکار است و دو هنرستان فعال در زمینه آموزش رشته صنعت آبکاری نیز در این شهر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: انجمن صنایع آبکاری ایران 18 سال است که زیر نظر وزارت کار فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر دارای حدود 60 عضو کارفرما و40 عضو فعال است که در قالب کمیته های اطلاع رسانی، بازرگانی، آموزش، آگاهی و رفاهی، عضویت، محیط زیست و نمایشگاه فعالیت می کنند.

مهندس فرشچی تصریح کرد: بستر سازی بهتر شرایط کاری برای ذینفعان صنعت آبکاری در زمینه های بازرگانی، آموزشی، اقتصادی، محیط زیست و …، ارتباط بیشتر انجمن آبکاری با صنایع مختلف و وابسته به  صنعت آبکاری، ارتباط بیشتر با اتاق بازرگانی شهرهای صنعتی و تجاری کشور از جمله اهداف اصلی انجمن آبکاری است که در این راستا تلاش برای انتقال آن از وزارت کار به وزارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی ایران در حال پیگیری است.

وی در پایان با اشاره به مزیت های عضویت در انجمن برای آبکاران، ابراز امیدواری کرد: با افزایش اعضای انجمن، فعالیت‌های موثرتری برای فعالین صنعت استراتژیک آبکاری انجام شود.

گفتنی است، در پایان این همایش از 14 نفر از منتخبین صنعت آبکاری با اهدای لوح تقدیر و هدیه، توسط مسئولین تجلیل شد که ملاک انتخاب این افراد، مشتری مداری،خوشنامی و فعالیت های مثبت صنفی بود.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟ 4.7/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر