نشریه پیام آبکار

در گفتگو با دبیر انجمن صنایع گالوانیزه ایران مطرح شد: ایجاد پل ارتباطی میان تامین کنندگان و مصرف کنندگان صنعت، یکی از اهداف انجمن گالوانیزه

انجمن صنایع گالوانیزه ایران در سال 1387 تاسیس و در حال حاضر یکی از انجمن های صنفی فعال در صنعت به شمار می‌رود. در این شماره با خانم میترا آقازاده، دبیر این انجمن به گفتگو نشستیم تا با فعالیت ها و اهداف آن آشنا شویم:

 

سرکار خانم آقازاده لطفا مختصری در مورد صنعت گالوانیزه و کاربردهای آن برای ما بفرمایید.

آهن و فولاد از زمان پیدایش به دلیل راحتی تولید، دوام و سهولت در مونتاژ و بهره‌برداری موجب ایجاد بستر تکنولوژی و پیشرفت بشریت و نهایتاً بهبود کیفیت زندگی انسان بوده است اما این عنصر به دلیل تمایل به جذب اکسیژن زنگ می‌زند و بر اثر خوردگی آسیب پذیر می شود.

در واقع گالوانیزه گرم با قدمتی ۱۵۰ ساله بر مبنای واکنش متالوژی بین فولاد و روی مذاب و تشکیل لایه‌های آلیاژی از زنگ زدگی و خوردگی فولاد پیشگیری نموده و به دلیل هزینه پایین تولید، سرعت در انجام کار، طول عمر طولانی، سهولت در بررسی، کیفیت و پوشش دهی کامل در تمام گوشه و کنج‌های پنهان با فاصله زیاد، نسبت به سایر روش‌های پوشش دهی مزیت دارد.

انجمن صنایع گالوانیزه ایران از چه سالی تاسیس شد؟

انجمن صنایع گالوانیزه ایران به منظور مشارکت داوطلبانه صاحبان صنایع مرتبط در امور مربوطه و جهت حفظ توازن و فراهم نمودن امکان بهره برداری بهینه از امکانات و زیرساخت های موجود در این صنعت و همچنین انتقال تجربیات و گسترش همکاری‌های بین فعالان این صنعت و ارتباط با وزارتخانه‌ها و سایر موسسات ذیربط در آذرماه سال ۱۳۸۷ تاسیس شد.

در حال حاضر چند شرکت در این انجمن عضویت دارند؟

انجمن مفتخر است که میزبان 25 شرکت از مهم‌ترین شرکت‌ها و کارخانجات فعال و پیشرو در صنعت گالوانیزه باشد.

فلسفه ایجاد و تاسیس انجمن چه بوده است؟  

شاید بتوان اهداف تاسیس انجمن را در مواردی از قبیل تبدیل شدن به صدای واحد برای صنعت گالوانیزه در مقابل دولت، وزارتخانه‌ و ادارات دولتی مرتبط، استانداردسازی بخش های مختلف صنعت گالوانیزه، ارتباط مستقیم با اتاق بازرگانی ایران و تهران و تلاش در جهت عضویت اعضا در آن، تلاش برای ایجاد پل ارتباطی بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان این صنعت، ایجاد پل ارتباطی قوی با پارک های علم و فناوری در جهت تعیین اهداف مشترک جستجو کرد.

و برای تحقق این اهداف تاکنون چه اقداماتی انجام دادید؟

ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به شرکت‌ها و واحدهای صنعتی، برگزاری جلسات مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست در جهت شناخت مشکلات و معضلات زیست محیطی و یافتن راهکارهای رفع آن، برگزاری جلسات در سطوح مدیریتی با اساتید دانشگاه‌های فنی تهران جهت تعریف و انجام پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه گالوانیزه گرم برای اعضای انجمن و علاقه مندان این حوزه، بررسی تغییرات زیرساختی و پیگیری روال پیشرفت صنعت در اقصی نقاط دنیا از جمله اقدامات انجام شده تاکنون بوده است.

با توجه به اینکه انجمن گالوانیزه به اتاق بازرگانی ایران پیوسته و انجمن صنایع آبکاری ایران به تازگی اقداماتی برای پیوستن به اتاق انجام داده است. لطفا برای ما از مزیت های پیوستن به اتاق بازرگانی بگویید.

نقش اتاق بازرگانی برای تشکل‌ها مانند نقش خانواده برای فرزند است و همواره می‌توان از حمایت آن بهره برد.

 

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟ 5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر