نشریه پیام آبکار

چرا شرکت‌‌ها در شرایط مشابه رشد متفاوتی دارند؟

چرا شرکت‌‌ها در شرایط مشابه رشد متفاوتی دارند؟

چرا شرکت‌‌ها در شرایط مشابه رشد متفاوتی دارند؟

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می‌شود این است که چرا در یک صنعت و با وجود شرایط مشابه، شرکت‌های مختلف سرعت رشدهای متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها بطور کل از دایره‌ی رقابت خارج می‌شوند و برخی دیگر در اوج کارآمدی در حال رقابت هستند.
شاید بدیهی به نظر برسد که چنین اتفاقی در حال وقوع باشد، اما مگر نه اینکه شرایط بازار و شرایط حاکم بر محیط کسب وکار برای همه یکسان است؟
چطور یک شرکت در اوج است و دیگری در حال سقوط؟

مدیر

اولین و شاید مهم‌ترین عامل تمایز شرکت‌های گوناگون از یکدیگر مدیران آن کسب و کارها هستند. هر چند شخصاً ترجیح می‌دهم مسائل هر شرکت را بصورت مجزا از مدیر آن شرکت هم بررسی کنم. اما این تلاش معمولاً بی‌نتیجه است. مدیران یک شرکت هسته‌ی مرکزی آن مجموعه و تصمیم گیرنده‌ی نهایی درباره‌ی تمام اتفاقات جاری یک شرکت هستند.
این مدیران هستند که استراتژی‌ها را تدوین می‌کنند و این مدیران هستند که این استراتژی‌ها را به اشکال گوناگون به رده‌های پایین تر سازمان انتقال می‌دهند.
مدیران چهره‌ی گویای یک شرکت هستند و بدیهی است که کوتاهی‌ها و نقصان‌های یک مدیر می‌توان به سادگی در چهره‌ی یک کسب و کار نمایان گردد.
یک مدیر اهمال کار که تمام کارهای در دست اقدام را به تعویق انداخته است نمی‌تواند راندمانی مشابه یک مدیر وقت شناس داشته باشد.
ضمن اینکه معمولاً گرایش به استخدام افرادی که شبیه ما هستند(هر چند به اشتباه) می تواند باعث گردد تا یک کسب و کار از افرادی مشابه (مثلاً اهمال کار) پر شود که نتیجه‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت.

جهت دانلود مقاله چرا شرکت‌‌ها در شرایط مشابه رشد متفاوتی دارند؟ به لینک زیر مراجعه نمایید.

لینک دانلود

بازگشت به صفحه اصلی

لینک مرتبط

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

سئوی خارجی یا Off-Page SEO

سئوی خارجی یا Off-Page SEO

سئوی خارجی یا Off-Page SEO تهیه و تنظیم: علیرضا امیری فناوری اطلاعات مبین   سئوی خارجی (Off-Page SEO یا Off-Site SEO) به مجموعه‌ی اقداماتی گفته

بخوانید »