نشریه پیام آبکار

عالی جناب محسن غفاری؛

بزرگ مرد صنعت چسب و آبکاری

مهندس محسن غفاری قاضی سعید در اردیبهشت ۱۳۰۸ دیده به جهان گشود.
وی در سال ۱۳۴۳ “صنایع شیمیایی غفاری” را بنا نهاد. این مجموعه به دلیل به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا و کادر متخصص و مجرب، خیلی زود به معتبرترین تولید کننده صنایع شیمیایی در خاورمیانه تبدیل شد و موسس آن، به دلیل ایجاد تحول عظیم در صنعت چسب، به عنوان “پدر چسب ایران” شهرت یافت.
صنایع شیمیایی غفاری در تمامی دوران فعالیت خود تاکنون به دستاوردهای بزرگی دست یافته که از جمله آن می‌توان به ماجرای نجات “سوپر تانکر سنندج” در جریان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۷ و ارائه خدمات ارزنده در سال‌های رکود پس از جنگ و دوران سخت تحریم های اقتصادی در صنایع بزرگ اشاره کرد.
اما علت نامیدن ایشان به عنوان یکی از چهره های تاثیر گذار و ماندگار صنعت آبکاری، فعالیتهای ارزشمندشان در این صنعت است.
مهندس محسن غفاری اولین فعالیت صنعتی خود را در حوزه آبکاری انجام داده و مجموعه کتابی ارزشمند نیز در این حوزه به چاپ رسانده است.
مجموعه “مبانی علمی و عملی آبکاری” ایشان که در سال ۱۳۶۹ در دو جلد به چاپ رسید بدون تردید یک دایره المعارف کامل و منبع مهم و قابل اعتنا در صنعت آبکاری است.
ایشان در این کتاب، صنعت آبکاری و روشهای گوناگون آن را به طور کامل تشریح نموده و مرجع و راهگشای بسیاری از فعالان این صنعت بوده اند.
مهندس محسن غفاری در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ دیده از جهان فروبستند و آثار و خدمات ارزشمندشان را برای همیشه به یادگار گذاشتند.
روحشان شاد….

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

در گفتگو با دبیر انجمن صنایع گالوانیزه ایران مطرح شد: ایجاد پل ارتباطی میان تامین کنندگان و مصرف کنندگان صنعت، یکی از اهداف انجمن گالوانیزه

انجمن صنایع گالوانیزه ایران در سال 1387 تاسیس و در حال حاضر یکی از انجمن های صنفی فعال در صنعت به شمار می‌رود. در این

بخوانید »